Esettanulmány: Repülőgépipari elszigetelés – Nem megfelelő repülőgép-alkatrészeket elkülönítése G&P által
A kihívás
A világ egyik vezető repülőgépgyártója, amelynek minden egyes repülőgépipari rendszerében akár 100 alkatrész is lehet, azt tapasztalta, hogy a nem megfelelő alkatrészek rendszeresen eljutnak a végső összeszerelősorra, vagy pótalkatrészként való felhasználásra külső helyszínekre szállítják őket – ez a helyzet teljesen elfogadhatatlan.
Annak érdekében, hogy megoldja ezt a helyzetet, valamint hogy saját munkatársait tehermentesítse a stratégiai kérdésekkel való foglalkozásra, a gyártó úgy döntött, hogy kiszervezi a minőségellenőrzési szolgáltatását, és egy szigorú pályázati eljárást követően a G&P-t választották ki a szolgáltatás nyújtására.
A megoldás
A G&P az Egyesült Királyságban, az európai kontinensen és a Távol-Keleten több repülőgépgyártó telephelyen dolgozott, és tapasztalt repülőgépipari mérnökökből álló csapatot állított fel.
Kezdetben a csapat átvette a gyártó meglévő folyamatait a nem megfelelő alkatrészekkel kapcsolatos problémák megfékezése érdekében. A gyaníthatóan nem megfelelő alkatrészek készletét elkülönítették, megvizsgálták és kiválogatták, kis mennyiségű OK készletet pedig visszaszállítottak, hogy biztosítsák a gyártósorok működését.
Eközben a G&P felvette a kapcsolatot a beszállítóval, elmagyarázta nekik a problémát, hogy jöjjenek be az OEM-hez, végezzenek teljes körű keresést a hibás alkatrészek után, távolítsák el a találtakat és cseréljék ki őket, vagy a G&P munkatársai végezzenek keresést a nevükben és közöljék az eredményeket.
A nagy értékű gyártási környezetekben szerzett széleskörű tapasztalataival a G&P a repülőgépgyártóval együttműködve javította belső folyamatait, biztosítva, hogy az alkatrészek elszigetelése robusztusabb és hatékonyabb legyen. A rendszereket frissítették és központosították az ügyfél MRP-rendszerében, és havi jelentést készítettek az elvégzett munkák és a G&P csapata által nyújtott értékek részletezésére.
Az eredmények
A több százezer alkatrészt sikeresen lefedő munkája mellett a G&P egy új folyamatot dolgozott ki, amely egyértelműen részletezte és dokumentálta a nem megfelelő alkatrészeket, így adatokat szolgáltatva az ügyfél minőségügyi vizsgálatainak hatékonyabbá tételéhez.
A repülőgép-gyártó üzletét megvédték a feltételezett nem megfelelő alkatrészek beérkezésétől, belső munkatársai pedig felszabadultak a stratégiaibb kérdésekre.
Ezenkívül az összeszerelés hatékonysága nagymértékben javult, mivel az új eljárás azt jelentette, hogy az összes NOK alkatrészt elkülönítették, ami azt jelenti, hogy ritkán volt szükség a részegységek átdolgozására.
Miután egyértelműen bemutatta a repülőgépipar minőségirányítási területén szerzett szakértelmét, az ügyfél nemcsak megtartotta a G&P kihelyezett elszigetelési szolgáltatását, hanem a G&P egyéb szolgáltatási kínálatát is választotta további projektek támogatására, amelyek CT-szkennelést és CMM-mérést tartalmaztak.