Esettanulmány: Kibővített munkapad – A G & Ps ‘kibővített munkapad’ csapatmunkát teremt

A kihívás

Egy elismert közép-európai beszállítónak meg kellett őriznie hírnevét a minőségi előírások fenntartása érdekében a gyártott alkatrészek ellenőrzésével, elszigetelésével és kijavításával.

Azt is felismerte, hogy a legkedvezőbb ár-érték arányt kell biztosítani saját ügyfeleinek azáltal, hogy a termelési költségeket a lehető legkisebbre csökkentik.

Továbbá biztosnak kellett lennie abban, hogy a kiszervezett tevékenységgel járó munkák nem okoznak olyan logisztikai problémákat, amelyek negatívan befolyásolhatják a minőséget, az időt, a költségeket és a hatékonyságot.

A megoldás

A G&P a működési költségek csökkentése érdekében 1100 m2 raktárterületet szerzett be egy szomszédos országban.

Az alkatrészeket az ügyfél szállította a raktárba. Ekkor a G&P átvette az alkatrészek és az összes kapcsolódó logisztikai mozgás irányítását.

Ezt a telephelyen kívüli létesítményt használták ellenőrzésre, elszigetelésre és javításra.

A feldolgozási területen 90 munkaállomás kapott helyet az ellenőrzéshez és az utómunkához.

Minden munkaállomás elektronikus kijelzőkkel,  munkautasításokkal és vizuális segédeszközökkel volt felszerelve.

A munkaállomások egyértelműen STOP, OK és NOK területekre voltak felosztva, hogy támogassák az egydarabos áramlást és a folyamatlépések elkülönítését.

Minden árut egyértelműen elkülönítettek négy nagyon elkülönített területre – a beérkező, feldolgozatlan anyagokra, a feldolgozott, OK állapotban lévő anyagokra, a feldolgozott, NOK állapotban lévő (selejtes) anyagokra, a csomagolási és újrahasznosítási területekre.

A G&P az ügyfél mennyiségi igényeinek megfelelően kezelte az összes humánerőforrás-igényt, és ötnapos heti/három műszakos struktúrát alakítottak ki, a hétvégi munkavégzés rugalmasságával együtt.

A raktárkészletet a szállítási ütemterv és a PPM küszöbérték alapján ellenőrizték és dolgozták fel, amelyet az ügyféllel megállapodtak és mértek.

A művelet az ügyfél munkaerejének kiterjesztése volt, és úgy működött, mintha az ügyfél gyára lenne.

 

Az eredmények

A G&P lényegében az ügyfél csapatává vált a kiterjesztett munkapad megoldása révén. Nem a G&P és az ügyfél -hanem egy csapat volt.

Ráadásul az ügyfél körülbelül 60 százalékos költségmegtakarításban részesült. A megtakarítás bőven ellensúlyozta a logisztikai többletköltségeket, miközben a minőségi szabványok is megmaradtak.

Ennek eredményeképpen a G&P sikeresen nyújtotta a kiterjesztett workbench-megoldást az ügyfél számára egy nyílt és átlátható működés keretében, a teljesítményt elősegítő célzott KPI-kkel, amely a mai napig folyamatos.

Ez újabb bizonyítéka volt annak, hogy a G&P kiterjesztett munkapad megoldása költséghatékonyságot biztosít, miközben a csapatmunkán keresztül a legjobb munkamódszereket támogatja, ami később egy további létesítmény megnyitásához vezetett Közép-Európában, hogy ugyanezt a megoldást más ügyfelek számára is megvalósítsák.

Minőségügyi szolgáltatások nemzetközi partnereink számára 1994 óta.

Beszállítók OEM-ek

Kapcsolat

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.

G&P Quality Management Kft 1133 Budapest, Váci út 76.

    +36 1 550 0339