Esettanulmány: A G&P kiküszöböli az alkatrészek országok közötti szállításának magas pénzügyi költségeit és környezeti hatásait
A kihívás
Egy ázsiai székhelyű, Tier 1-es autóipari beszállító körülbelül 1200 lendkerék házat szállított az Egyesült Királyságba, hogy azokat egy OEM gyártósorán felhasználják. Azonban kiderült, hogy egy gyártási hiba miatt az alkatrészek nem feleltek meg a kiadott rajzoknak.
A gyártósoron nagy mennyiséget használtak ezekből az alkatrészekből, így az Ázsiából történő újraszállítás nem felelt volna meg az ügyfél ütemtervének. A helyzet megoldása érdekében a G&P-t bízták meg, hogy találjon egy megfelelő, Egyesült Királyságban működő beszállítót, aki el tudja végezni a szükséges újramegmunkálási műveleteket a hibás alkatrészeken, hogy azok elfogadhatóvá váljanak rövid időn belül.
A megoldás
A hasonló projektekben szerzett széleskörű tapasztalataik révén a G&P azonosította, validálta és megbízta a megfelelő brit beszállítót a műszaki újramegmunkálás elvégzésével.
A projekt teljes körű koordinálása során a G&P kezelte a logisztikát a kikötői raktárból, a helyi szárazföldi termelési raktárakból, valamint az operatív és raktárvezetést is. A G&P által nyújtott megoldás sikerének kulcsa a projekt ötszereplős kommunikációjának koordinálása volt, biztosítva, hogy minden fél megértse az összes problémát, saját felelősségüket, tevékenységeiket és határidőket.
Az eredmények
Az összes alkatrészt sikeresen újramegmunkálták anélkül, hogy a végső gyártósor leállt volna, vagy bármilyen elutasítás történt volna az OEM gyártóüzemében. Valójában az OEM-hez szállított eredeti alkatrészek száma 1.450-re nőtt az újramegmunkálási program sikerének köszönhetően.
A projekt során minden alkatrész az Egyesült Királyságban maradt, kiküszöbölve az alkatrészek Ázsiába történő visszaszállításából eredő magas pénzügyi és környezeti költségeket.