A G&P a CIPS díj nyertese
A G&P büszke arra, hogy bejelentheti a CIPS (Chartered Institute of Purchasing and Supply) díj elnyerését karöltve a JLR-rel, mint “Best Supplier Relationship Management”. (“Legjobb beszállítói kapcsolat menedzsment”)
A Jaguar Land Rover (JLR) az ügyfél-elégedettségi felmérésekben újraértelmezte pozícióját, és növelte termékei minőségét egy fő beszállítójukkal való innovatív kapcsolatának köszönhetően. Azáltal, hogy teljességgel újraértékelte azokat a módszereket, ahogyan a minőségellenőrzéssel és a beszállítókkal foglalkozik, a Jaguar 2012-ben vezető helyet szerzett a JD Power felmérésben az ügyfél-elégedettségére vonatkozóan, a Land Rover pedig magasra ugrott a rangsorban.
2008-ban a felmérés a Jaguart a 9., a Land Rovert pedig a 34. helyre sorolta a minőség alapján, amelyre a JLR úgy reagált, mint “egyértelműen elégtelen helyzet” egy prémium márka számára és “a dolgoknak változniuk kell”.
A részegységek nem megfelelő minőségét jelölték meg, mint a probléma forrása. Néhány beszállító esetében a visszaküldött alkatrészek aránya akár a 65%-ot is elérte, néhány kész gépjárművet pedig vissza kellett tartani a hibás alkatrészek miatt. Ezen problémák további negatív hatásokat idéztek elő, többek között késői szállítást az ügyfelek számára, illetve a gyártósor leállítását, mely percenkénti 2000£-os veszteséget okozott. További kockázat volt, hogy hibás alkatrészek kerülnek a már kész gépjárművekbe.
Ekkor a JLR 16 különböző beszállítóval dolgozott 3 különböző gyárban, ahol válogatási tevékenységet és utómunkálatokat folytattak. Ez eltérő minőségügyi rutinokat jelentett, valamint azt, hogy vállalati szinten nem tudtak egységesen hozzáférni az adatokhoz. Nem állt rendelkezésre egy egységes beszállítói minőségügyi dokumentáció, amely lehetővé tette volna, hogy megelőző intézkedéseket tegyenek.
Új minőségügyi igazgatót neveztek ki, aki megállapította, hogy a bejövő alkatrészekhez kapcsolódó minőségellenőrzés javítható. Az “inbound material project” (bejövő anyag project) azért jött létre, hogy javítsa egyrészről a gépjárművek minőségét, másrészről a vállalat szemléletét a beszállítóktól érkező részegységek minőségügyi kezelésével kapcsolatosan.
A 16 minőségellenőrzéssel foglalkozó beszállítót egyre csökkentették – Göbel & Partner (G&P) – aki ebben meglátta azt a lehetőséget, hogy innovációkat vezessen be és növelje befektetését saját fejlesztésű Qtrak minőségügyi rendszerébe, mely mára elérte a 2 millió £-ot.
A közös munka a JLR és a G&P között partneri viszonnyá nőtte ki magát. A Qtrakon keresztül végre azonosítani tudták azokat a beszállítókat, akik a legtöbb fennakadást okozták, és az ő alkatrészeikre összpontosíthattak. Azokat a beszállítókat, akiknél visszatérően felmerült a selejtes termékek problematikája, szigorúbb ellenőrzésnek vetették alá.
A G&P célja az, hogy garantálja, hogy alkatrészrész kerüljön a JLR termelési létesítményeibe és jelenleg a magas kockázatú beszállítók helyszínei dolgozik, hogy felülvizsgálja a minőségellenőrzési folyamatokat. A cég a JLR új kínai gyárában is dolgozik, hogy már a kezdetektől biztosítsa a megfelelő hozzáállást a minőségüggyel kapcsolatban.
Kezdetben a G&P-t a hagyományos, cégek közötti szembenállással kezelték, és olyan vállalatként tekintettek rá, mint egyike a számos árubeszállítónak. Ez a viszony azonban 6 év során olyan partneri kapcsolattá alakult át, ahol a két cég együtt dolgozik azért a célért, hogy biztosítsák a “prémium minőséget a prémium márkáknak”.
A zsűri meglátásai
“A JLR és a G&P közötti kapcsolat jelentős üzleti hasznot hozott azáltal, hogy javult a minőség, a beszállítói kapcsolatok valamint elkötelezetté váltak egy hosszú távú program iránt”.