Esettanulmány: Rezidens mérnök – A G&P rezidens mérnöke tökéletesíti az autóipari kárpitok gyártási folyamatát a jobb minőség érdekében
A kihívás
Egy szlovákiai OEM-gyár belső és külső műanyag díszítőelemeket gyártó tier 1 beszállítója számos vizuális felületi hibával és alkatrészhegesztési problémával szembesült. Ezen túlmenően, mivel a csapatában nem volt ügyfélközpontú rezidens mérnök, az általános folyamatfejlesztés részeként javítaniuk kellett az információáramlást és a kommunikációt az OEM-ügyféllel.
A beszállítónak nem csak ajánlották a G&P-t, hanem korábbi pozitív tapasztalatai is voltak velünk, és egy rezidens mérnököt állítottak a helyére, hogy kivizsgálja a problémák eredetét, és felügyelje a működés és a munkakapcsolatok javítását. A rezidens mérnök a megfelelő megoldást dolgozta ki a Tier 1 beszállító és az OEM-ügyfél számára, amelyet a megvalósításban való közreműködés előtt mérlegelni kellett.
A folyamat során a G&P rezidens mérnöke képviselte a Tier 1 beszállítót az OEM-mel kapcsolatos minden intézkedés során.
A megoldás
A G&P egyetlen rezidens mérnököt biztosított, aki képzett és tapasztalt az autóiparban alkalmazott trim gyártási folyamatokban.
A G&P rezidens mérnöke szorosan együttműködött magával az OEM-mel a problémák megértése érdekében.
Alapos elemzést végeztek a gyártási problémákról, és fejlesztési javaslatokat tettek.
A G&P rezidens mérnöke azonnal reagált az OEM problémáira, és megoldotta azokat.
Ideiglenes elszigetelési folyamatot hoztak létre, hogy megelőzzék a gyártósor leállását és a súlyosabb eszkalációt.
A G&P további rezidens mérnököket biztosított az eseti projektmunkákhoz, amikor erre igény merült fel.
Az eredmények
A rezidens mérnök már több mint három éve dolgozik egy folyamatban lévő projekt részeként, amely a díszítőelemek beszállítója által gyártott több mint 50 egyedi alkatrészre terjed ki. Minden alkatrészproblémát megoldottunk, a körülbelül 20%-ban súlyosnak minősített hibáktól kezdve a fennmaradó 80%-ban enyhébb hibákig.
A műveletek, a gyártási folyamatok és a minőségellenőrzés mind javultak, ami az OEM márkájához és termékválasztékához méltó, kiváló külső és belső díszítőelemeket eredményezett. Ezen túlmenően ez a minőségjavulás az alkatrészek selejtjének és ezáltal a hulladéknak a csökkenéséhez vezetett.
Az ügyfelek bizalma és a G&P által nyújtott munka színvonalába vetett bizalom pozitív visszajelzéseket és hosszú távú együttműködést eredményezett.