Esettanulmány: Beszállítói minőségügyi mérnök – A G&P visszafordítja az ellátási hátralékokat és a pénzügyi problémákat a következők esetében alkatrészgyártó számára

A kihívás

Egy jelentős Tier 2 beszállító kereste meg a G&P-t, hogy segítsen  gy alkatrészellátási problémában, amely folyamatosan késedelmes szállításokat és ezzel együtt késedelmes fizetéseket, valamint készpénzhiányt eredményezett. Emellett a beszállítói fizetési feltételek nem voltak  támogathatóak, és akadályozták a Tier 2 vállalkozás nyersanyag- és alkatrészellátását.

A G&P egy erős műszaki és üzleti folyamatokkal egyaránt rendelkező beszállítói minőségügyi mérnököt állított be, hogy elvégezze az ügyfél által elfogadott követelési ütemtervvel szembeni elmaradások ellenőrzését. Az alkatrészek minősége általában jónak bizonyult, azonban a  kulcsszemélyzet nem rendelkezett kellő szakértelemmel a kapacitástervezés terén, ami a Tier 3 időszakos beszállításaival együtt nagyon jelentős ellátási hiányosságokhoz és egy nem egyértelmű helyreállítási tervhez vezetett. Ezt a helyzetet súlyosbította az elavult ERP-rendszer is.

Az átfutási idők mindig pontatlanok voltak, ami az ügyfél ügyfeleinek problémákat és frusztrációt okozott az európai, indiai és amerikai üzemekben.

A megoldás

A G&P segített az ügyfélnek a kritikus elmaradással rendelkező gyártócellák első alapelvű elemzésében, a szorítási pontok és az alkatrészfeldolgozás vizsgálatában, hogy a megrendeléseket újra a terveknek megfelelően hozzák helyre, és így minimalizálják a vevő termelésére gyakorolt hatást. Ezen túlmenően a G&P megvizsgálta a jelenlegi kapacitás növelésének gyorsan megvalósítható, költséghatékony módszereit, beleértve a hétvégi munkavégzést és a költséghatékony használt gépek beszerzését.

Az üzleti folyamatok szempontjából a nyersanyagok és részegységek folyamatos szállítását biztosító fizetési eljárásokat is figyelembe vették, és a beszállítókkal és a végfelhasználóval folytatott kommunikációt javították a nagyobb egyértelműség, pontosság és megnyugtató tájékoztatás érdekében.

Az eredmények

A késedelmes alkatrészek aránya csökkenni kezdett, a 3. hétre 40%-os javulással, a 12. hétre pedig  további 50%-kal, aminek eredményeként a vállalat megtartotta szerződését a vevőjével.

A G&P beszállítói minőségügyi mérnöke biztosította, hogy a termelés, a tervezés, a logisztika és a pénzügyi csapatok rendszeresen kommunikáljanak egymással, hogy ezt a fejlődést fenntartsák. Ami még pozitívabb, hogy a vállalat a folyamatos reagálás helyett most már hosszú távú  értéket állít elő – a termelési szintek mostanra elérkeztek a pufferkészletek felhalmozásához.

A G&P képességeibe vetett bizalom további projektmegbeszélésekhez vezetett, ahol a G&P tapasztalata és szakértelme pozitív változást hozhat.

Minőségügyi szolgáltatások nemzetközi partnereink számára 1994 óta.

Beszállítók OEM-ek

Kapcsolat

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.

G&P Quality Management Kft 1133 Budapest, Váci út 76.

    +36 1 550 0339