Esettanulmány: Beszállítói fordulat – Az alulteljesítő OEM beszállító rekord eredményekkel alakult át
A kihívás
AEgy OEM autóipari beszállítója többször nem tudta teljesíteni az OTIF-szállításokat (On Time In Full).
Ez fennakadást okozott az OEM gyártósorán, mivel a szükséges alkatrészeket nem szállították időben az OEM telephelyére.
Továbbá a beszállító az új modellek bevezetése során rossz minőségű alkatrészeket is szállított az OEM-nek.”
Az alulteljesítő OEM beszállító rekord eredményekkel alakult át.
A megoldás
A G&P projektindító megbeszélést tartott az OEM és a beszállítóval.
A G&P a projektindító megbeszélés részeként az OEM-mel és a beszállítóval megállapodott egy sor szállítási mérföldkőben.
A G&P csapata “Menj, nézz és láss” gyakorlatot hajtott végre, hogy megértsék az üzemi körülményeket.
Egyértelműen a kezdeti szállítási követelmények teljesítésére helyezték a hangsúlyt.
A G&P felülvizsgálta és kidolgozta az időzítési terv egyszerűsített változatát, miközben a minőség- és szállítási célok teljesítése érdekében szilárd struktúrát vezetett be a műhelycsapatok számára.
A G&P biztosította, hogy az OEM teljes körű tájékoztatást kapjon az előrehaladásról a napi konferenciahívások segítségével.
Az eredmények
Miután a G&P végrehajtotta a változtatást, az üzem egy héten belül 93 teljes járműkészletet ért el, ami új rekordot jelent az üzem történetében.
Emellett az alkatrészek minősége is jelentősen javult.
A G&P továbbra is együttműködött a beszállítóval, hogy segítsen javítani a minőségirányításon és a teljes időben történő szállításon (OTIF), az OEM-mel kötött szerződéses kötelezettségeinek megfelelően.
A projekt sikeréből kiindulva további fejlesztéseket vitattak meg, amelyek célja a minőség javítása volt a beszállító számára a jövőbeni termékfelújítások és -bevezetések során anélkül, hogy az OEM rákényszerítené őket.
A beszállító számára további projekteket vállaltak, és a G&P hosszú távú és bizalomteljes kapcsolatokat épített ki, értéket teremtve és támogatva mind a beszállítót, mind az OEM-et.