Esettanulmány: Kibővített munkapad – A G & Ps ‘kibővített munkapad’ csapatmunkát teremt
A kihívás
Egy elismert közép-európai beszállítónak meg kellett őriznie hírnevét a minőségi előírások fenntartása érdekében a gyártott alkatrészek ellenőrzésével, elszigetelésével és kijavításával.
Azt is felismerte, hogy a legkedvezőbb ár-érték arányt kell biztosítani saját ügyfeleinek azáltal, hogy a termelési költségeket a lehető legkisebbre csökkentik.
Továbbá biztosnak kellett lennie abban, hogy a kiszervezett tevékenységgel járó munkák nem okoznak olyan logisztikai problémákat, amelyek negatívan befolyásolhatják a minőséget, az időt, a költségeket és a hatékonyságot.
A megoldás
A G&P a működési költségek csökkentése érdekében 1100 m2 raktárterületet szerzett be egy szomszédos országban.
Az alkatrészeket az ügyfél szállította a raktárba. Ekkor a G&P átvette az alkatrészek és az összes kapcsolódó logisztikai mozgás irányítását.
Ezt a telephelyen kívüli létesítményt használták ellenőrzésre, elszigetelésre és javításra.
A feldolgozási területen 90 munkaállomás kapott helyet az ellenőrzéshez és az utómunkához.
Minden munkaállomás elektronikus kijelzőkkel, munkautasításokkal és vizuális segédeszközökkel volt felszerelve.
A munkaállomások egyértelműen STOP, OK és NOK területekre voltak felosztva, hogy támogassák az egydarabos áramlást és a folyamatlépések elkülönítését.
Minden árut egyértelműen elkülönítettek négy nagyon elkülönített területre – a beérkező, feldolgozatlan anyagokra, a feldolgozott, OK állapotban lévő anyagokra, a feldolgozott, NOK állapotban lévő (selejtes) anyagokra, a csomagolási és újrahasznosítási területekre.
A G&P az ügyfél mennyiségi igényeinek megfelelően kezelte az összes humánerőforrás-igényt, és ötnapos heti/három műszakos struktúrát alakítottak ki, a hétvégi munkavégzés rugalmasságával együtt.
A raktárkészletet a szállítási ütemterv és a PPM küszöbérték alapján ellenőrizték és dolgozták fel, amelyet az ügyféllel megállapodtak és mértek.
A művelet az ügyfél munkaerejének kiterjesztése volt, és úgy működött, mintha az ügyfél gyára lenne.
Az eredmények
A G&P lényegében az ügyfél csapatává vált a kiterjesztett munkapad megoldása révén. Nem a G&P és az ügyfél -hanem egy csapat volt.
Ráadásul az ügyfél körülbelül 60 százalékos költségmegtakarításban részesült. A megtakarítás bőven ellensúlyozta a logisztikai többletköltségeket, miközben a minőségi szabványok is megmaradtak.
Ennek eredményeképpen a G&P sikeresen nyújtotta a kiterjesztett workbench-megoldást az ügyfél számára egy nyílt és átlátható működés keretében, a teljesítményt elősegítő célzott KPI-kkel, amely a mai napig folyamatos.
Ez újabb bizonyítéka volt annak, hogy a G&P kiterjesztett munkapad megoldása költséghatékonyságot biztosít, miközben a csapatmunkán keresztül a legjobb munkamódszereket támogatja, ami később egy további létesítmény megnyitásához vezetett Közép-Európában, hogy ugyanezt a megoldást más ügyfelek számára is megvalósítsák.