Esettanulmány: Minőségirányítási támogatás – A döntő beavatkozás kijavítja a termelési problémát
A kihívás
A vezető autóipari OEM, aki egy kontinentális európai beszállító által gyártott bőrüléseket használt, gyártási problémákkal küzdött, mivel nem volt megfelelő ellátás a gyártási ütemtervének kielégítéséhez.
A probléma akkor kezdődött, amikor a folyamatos megbízható ellátás után az OEM módosította az ülések kialakítását, hogy az egy új perforált panelt tartalmazzon.
A perforált panellel rendelkező ülések megrendelése jelentős csökkenést okozott az ülésszállító termelési eredményében.
A COVID-19 utazási korlátozások miatt senki sem tudott az OEM-től a beszállítói országba utazni, ezért a G&P-t, magasan képzett minőségellenőrökkel a helyszínen, felkérték, hogy látogasson el a beszállítóhoz, hogy vizsgálja meg, miért küzdenek a termelési igény megvalósításával, illetve tegyenek javaslatot a végleges megoldásra.
A vizsgálat feltárta, hogy a perforált ülés háttámlája a szerelési folyamat nyújtó szakaszában szakadt. Ez a kullancscsípésből származó hegek miatti bőrhibáknak volt köszönhető, ami késlelteti a termelést és magasabb gyártási költségeket okoz a beszállító számára.
A megoldás
A G&P projekt alapon került kinevezésre, hogy kiváló minőségirányítási támogatást nyújtson tapasztalt minőségellenőr formájában, rövid időn belül (a kérést követő öt napon belül).
A G&P két napon keresztül vizsgálta a nem megfelelőség okát, és látogatásból származó eredményekről a helyszíni látogatást követő 24 órán belül informálta a megbízót.
A G&P javaslatot tett a beszállító számára a késedelmes szállítások elkerülése érdekében.
Előszűrés lett telepítve, hogy a feltárt nem megfelelőséget a bőr perforációs folyamata előtt, megtalálják és még azelőtt eltávolítsák, mielőtt összeszerelésre kerülnének az alkatrészeket.
Az eredmény
Minden bőr, amely elhagyta a beszállítót autóülésként való használatra, alkalmas volt a célra, és a megoldás gyors végrehajtása minimális idő alatt megszűntette a gyártási lemaradást.
Ennek eredményeként, kevesebb lett a nem megfelelőalkatrészek anyagmozgatása, illetve a rossz darabok szállítási és tárolási költségei. A G&P határozott beavatkozása a beszállító minőségének és hatékonyságának javulását eredményezte, és az OEM számára további fennakadásokat és költségeket nem okozott.
A G&P erőfeszítéseinek köszönhetően az OEM bízik abban, hogy az új kialakítású ülések az általuk elvárt minőségnek megfelelnek, és kielégítik a kész járműgyártási igényeket.
Mint minden ügyfél, a G&P személyzete is zökkenőmentesen integrálódott az ügyfél műveleteibe, szorosan együttműködve a beszállítóval és az OEM-mel, hogy kölcsönösen előnyös megoldást találjanak egy gyártási problémára.
Az ügyfélnek adott hatékony és alapos kiváló szolgáltatásnyújtásnak köszönhetően egy egyszeri projekt eredményeként a G&P részt vett az összes OEM beszállítói minőségellenőrzésben a világ bármely helyén.
Ez egy példa volt arra, hogy a G&P díjnyertes minőségi kiválósági modellje milyen előnyöket jelent az autóipari ellátási lánc valamennyi egysége számára, visszavezetve a kiváltó okot a szállított termék minőségére, a hatékonyságára és a költségek javítására.